التهاب تاندون آشیل

بررسی کلی مفصل آشیل

تاندون آشیل مانند یک نواری از بافت میباشد که عضله گاستروکنمیوس و کف پا ( عضله ساق پا ) را به استخوان پاشنه پا متصل می کند. آسیب های این تاندون به دلیل فشار شدیدی است که در اثر فعالیت های زیاد و نادرست ایجاد می شود. علائمی که در اثر آسیب تاندون آشیل ناشی می شوند به صورت کلی به عنوان ورم مفصل آشیل نام برده می شوند.

مراحل درمان تاندون آشیل

فیزیوتراپی: پزشک شما ممکن است یکسری تمرینات و حرکات کششی را به شما توصیه کند که این حرکات می تواند به کاهش درد و بازگشت شما به فعالیت های عادی کمک کند.

ارتزها: متخصص شما به دنبال تجزیه و تحلیل راه رفتن شما ممکن است ارتزهای سفارشی را توصیه کند.ارتزها می توانند فشار را از روی تاندون آشیل برداشته و باعث کاهش درد و ضربه پاشنه شوند.

تزریق سدیم هیدروکلراید و پلاسمای غنی از پلاکت (prp): وقتی تاندون آشیل شما سعی در بهبودی خود دارد.یکسری رگ های خونی ریزی در آن منطقه رشد می کنند که به صورت طبیعی وجود دارند. رشد این رگ های خونی به نو به خود اعصاب جدیدی را هم به همراه دارد که باعث ایجاد درد می شود. تزریق سدیم هیدروکلراید ( با حجم بالا ) با فشار دادن ملایم غلاف تاندون از تاندون می تواند عروق و اعصاب را از هم جدا کند که این روند باعث تسریع در روند بهبود و کاهش درد در آن منطقه می شود.طی این روش بهبود و درمان متخصص شما یکسری برنامه های کششی تاندون آشیل برای دو هفته ای که در پیش رو دارید توصیه می کند.در درمان غنی از پلاکت (PRP) از پلاسمای خون بدن خود بیمار با پلاکت های غلیظ استفاده می شود.پلاکتها حاوی فاکتورهای رشد هستند که بافت آسیب دیده را ترمیم و بازسازی می کنند. با تزریق پلاکت در منطقه آسیب دیده پلاکت باعث بهبود سریعتر منطقه می شود.

جراحی: در نهایت در صورت ادامه علائم درد و بهبود نیافتن بعد از تمام توصیه های درمانی که به صورت خلاصه در بالا به آنها اشاره شد ممکن است پزشک شما جراحی را پیشنهاد دهد.

درد تاندون آشیل

درد همراه با التهاب مفصل آشیل اغلب ابتدا به صورت یک درد خفیف پس از فعالیت در بالای پاشنه پا یا اطراف پشت ساق پا ایجاد می شود.دوره های شدید تر و طولانی تر درد ممکن است پس از یک فعالیت طولانی و فشار طولانی مدت بر روی تاندون آشیل ایجاد شود.تاندون آشیل اغلب اوقات صبح زود حساس یا سفت است.اگرچه این امر معمولا با حرکت از بین می رود.

علائم درد تاندون آشیل :

• درد و سفتی در انتهای تاندون آشیل
  • احساس یک توده بر روی آشیل
  • درد پشت پاشنه که با فعالیت بدتر می شود.
  • دامنه حرکتی محدود

اولین قدم برای تشخیص مراجعه یک پزشک متخصص ارتوپدی پا و مچ پا می باشد که پزشک احتمالا برای روند تشخیص و درمان بهتر اول از همه برای شما اشعه ایکس یا MRI توصیه می کند.