فوکوس شاک ویو تراپی

این امواج بر روی سلول ها و مکانیسم های بهبودی و ترمیمی که به صورت طبیعی در بدن هستند اثر گذاشته و آنها را تحریک می کنند.در فوکوس شاک ویو این امواج از طریق لنز متمرکز شده و تا عمق 125 میلی متر نفوذ می کنند.

شاید شما هم درمورد دستگاههای پر انرژی Focused Shock Wave Therapy شنیده باشید که می تواند سنگ های کلیه را از بین ببرند. فوکوس شاک ویو مورد استفاده در فیزیوتراپی با انرژی متوسط رو به بالا بدون تخریب هیچ بافتی باعث درمان دردهای مختلفی در ارتوپدی می شوند.

دو فاکتور موثر در تعداد دفعات درمانی

بستگی به چگونگی پاسخ بافت تحت درمان دارد.به طور کلی، تعداد دفعات درمانی ما بین 3تا 6 جلسه می باشد ولی اصولا بعد از پایان جلسه سوم نشانه های درمانی در بافت هدف خود را نشان می دهد.انتظار می رود پس از اولین جلسه تا سومین جلسه، درد کاهش پیدا کند که این نشان دهنده این است که روند درمان درست پیش میرود.ولی باید متذکر شد از بین رفتن درد در جلسات اولیه نشان دهنده درمان قطع نیست.در مطالعات علمی و تحقیقات علمی انجام شده بر روی فوکوس شاک ویو نشان داده شده است که این روش در درمان التهاب ها و ورم های مزمن در اتوپدی همچون التهاب و ورم مزمن فاشئیت کف پا بسیار موثر است.

درمان خار پاشنه پا با شاک ویو تراپی