انگشت چکشی

انگشت چکشی – انگشت پنجه پنجه – انگشت پتک

انگشت چکشی ، پنجه پنجه و انگشت پتک در محل خم شدن انگشتان پا ایجاد می شود.این عارضه باعث ناراحتی و اصطکاک در هنگام کفش پوشیدن می شود.هم چنین منجر به مسائلی چون میخچه پوستی در قسمت خم شدگی انگشتان پا می شود.

– انگشت چکشی (hammer toe)

انگشت پا از مفصل میانی به سمت زمین خم می شود.

– نگشت پنجه پنجه (claw toe)

انگشت پا در محلی که انگشتان و پا به هم می رسند خم می شود و در مفصل میانی خم می شود.

– انگشت پتک (mallet toe)

انگشت پا در مفصل نزدیک به انتهای انگشت خم می شود.

انگشت چکشی

علائم claw toe ، hammer toe و mallet toe

مشکلات انگشت در هنگام پوشیدن کفش باعث ایجاد فشار بر روی پا شده و باعث ناراحتی در هنگام راه رفتن می شود.مفاصل می توانند دچار آرتروز و دردناک شوند.

علل claw toe ، hammer toe و mallet toe

مشکلات انگشتان پا به دلیل عدم تعادل در عضلات ، تاندون ها  یا رباط هایی رخ می دهد که به طور معمول انگشتان پا را صاف نگه می دارند.این ها ممکن است نتیجه ی یک مشکل دیگر مانند bunions باشند.

نوع کفشی که می پوشید ، نوع پا یا آسیب دیدگی شما می تواند باعث تشدید و گسترش این مسائل شود.

درمان claw toe ، hammer toe و mallet toe

در مراحل اولیه این مشکلات ، اقدامات اولیه محافظ کارانه ای توصیه می شود.این اقدامات عبارتند از :

– داروهای ضد التهاب برای تسکین درد و کاهش التهاب

– تزریق کورتیزون می تواند در موارد شدیدتر به تسکین درد و التهاب کمک کند.

– فیزیوتراپی : فیزیوتراپی می تواند برای کشش عضلات و تاندون هایی که باعث ایجاد چکش می شوند مفید باشد.

– اُرتِزهای سفارشی : یک کفی سفارشی را برای رفع ناراحتی و جلوگیری از پیشرفت بد شکلی  طراحی و تولید کرد.

– آتل یا پد انگشتان پا : برای درست کردن انگشت آسیب دیده و جلوگیری از ناراحتی در هنگام راه رفتن در کفش می توان آتل یا پد انشگتان پا را به بیمار توصیه کرد.

جراحی انگشت پای چکشی : اگر اقدامات محافظه کارانه برای از بین علائم و بهبودی موفقیت آمیز نباشد جراحی در مرحله نهایی توصیه می شود.