درمان درد ارتوپدی

بیماری ها و دردهای ارتوپدی قابل درمان با دستگاه فوکوس شاک ویو

دﺳﺘﮕﺎه ﻓﻮﮐﻮس ﺷﺎك وﯾﻮ ﯾﮑﯽ از ﺟﺪﯾﺪﺗﺮﯾﻦ و ﺑﻪ روزﺗﺮﯾﻦ دﺳﺘﮕﺎه ﻫﺎ در ﻋﻠﻢ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺮاي درﻣﺎن اﻧﻮاع دردﻫﺎي ارﺗﻮﭘﺪي از ﺟﻤﻠﻪ درد در ﻧﺎﺣﯿﻪ ﻫﺎي ﮔﺮدن ﺷﺎﻧﻪ، ﺑﺎزو، اﻟﺘﻬﺎب ﺗﺎﻧﺪون ﻫﺎي ﺑﺎزو، ﮔﻠﻔﺮز اﻟﺒﻮ و ﺗﻨﯿﺲ اﻟﺒﻮ، دردﻫﺎي ﻣﺎﺷﻪ اي در ﺗﻤﺎم ﻧﻘﺎط ﺑﺪن ،ﺧﺎرﭘﺎﺷﻨﻪ و اﺳﺘﺨﻮان ﻫﺎي ﺟﻮش ﻧﺨﻮرده و ﻧﮑﺮوز را درﻣﺎن ﻣﯿﮑﻨﺪ. درﻣﺎن ﺑﺎ اﯾﻦ دﺳﺘﮕﺎه ﮐﻪ ﺑﺎ اﻣﻮاج ﮐﺎﻣﻼ اﯾﻤﻦ و بی خطر ﺻﻮرت می گیرد ﮐﺎﻣﻼ ﺑﺪون درد ﻋﻮارض ﺟﺎﻧﺒﯽ اﺳﺖ .

زانو درد مزمن، درد و آسیب های شانه، تسکین درد گردن، درد کشاله ران، شکستگی های استرسی استخوان، التهاب تاندونی، التهاب غلاف تاندونی، درد جلوی زانو، گرفتگی و تورم عضلانی نقاط ماشه ای، سندرم درد میو فاشیل، تسریع جوش خوردن استخوان ها پس از شکستگی، شکستگی های جوش نخورده قدیمی استخوانی، درد کف پا، تاندونیت کشکک زانو شانه یخ زده, زخم پای دیابتی گلف البو، تاندونیت کلیفیسیته، التهاب بافت نرم اطراف تاندون، درد کمر، درد پاشنه پا ، درد و التهاب مفصل لگن، التهاب مفاصل، خار پاشنه، التهاب تاندون آشیل.

فوکوس شاک ویوتراپی با ایجاد امواج متوسط رو به بالا و عمیق به بافت ناحیه مورد نظر نفوذ می کند.عمق نفوذی این امواج و همچنین میزان فشار ایجاد شده توسط این امواج مزایای بسیاری برای رفع مشکلات مزمن مربوط به ارتوپدی و مفاصل دارد.با ایجاد امواجی که از طریق پوست به بافت مورد می فرستد باعث فعال شدن یکسری فاکتورهای طبیعی در بدن می شود که این فاکتور ها باعث کاهش درد و همچنین ترمیم می شود.فوکوس شاک ویوتراپی معمولا یکبار در هفته و به مدت سه هفته انجام می شود.

درمان درد ارتوپدی

ﺟﺮاﺣﯽ ﻫﺎی ارﺗﻮﭘﺪی ﭘﺎ و ﻣﭻ ﭘﺎ

در ﭘﺎی اﻧﺴﺎن ﻫﺎ ﺗﻌﺪاد 26 اﺳﺘﺨﻮان و 33 ﻣﻔﺼﻞ وﺟﻮد دارد ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ در ﻫﺮ ﮐﺪام از ﻗﺴﻤﺖ ﻫﺎ ﻣﺸﮑﻞ ﯾﺎ آﺳﯿﺒﯽ ﺑﻪ وﺟﻮد ﺑﯿﺎﯾﺪ. از دﯾﮕﺮ ﻣﺸﮑﻼت ﭘﺎ ﻣﯿﺘﻮان ﺑﻪ ﺑﺪﻓﺮﻣﯽ اﻧﮕﺸﺘﺎن ﭘﺎ ﯾﺎ اﻧﮕﺸﺘﺎن ﭼﮑﺸﯽ اﺷﺎره ﮐﺮد ﮐﻪ ﯾﮏ ﺧﻤﯿﺪﮔﯽ ﻏﯿﺮﻃﺒﯿﻌﯽ در ﻣﻔﺼﻞ اﻧﮕﺸﺖ ﭘﺎﺑﻪ وﺟﻮد ﻣﯽ اﯾﺪ، ﻫﺎﻟﻮﮐﺲ واﻟﮕﻮس ﻫﻢ در ﺑﺴﯿﺎري اﻓﺮاد ﻣﺸﺎﻫﺪه ﻣﯿﺸﻮد، ﺻﺎﻓﯽ ﮐﻒ ﭘﺎ و ﯾﺎ ﻗﻮس ﺑﯿﺶ از ﺣﺪ ﮐﻒ ﭘﺎ ﻫﻢ از ﺳﺮي ﻣﺸﮑﻼت ارﺗﻮﭘﺪي ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ ﻗﺴﻤﺖ ﭘﺎ ﻣﯿﺒﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺟﺮاﺣﯽ ﺗﻮﺳﻂ دﮐﺘﺮ ﻓﺮﺷﯿﺪ ﻣﺎﻟﮑﯽ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﺗﺨﺼﺼﯽ درﻣﺎن ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ.

فواید درمان دردهای ارتوپدی با دستگاه فوکوس شاک ویو

• زمان درمان کوتاه ( هر جلسه 5 دقیقه )
  • می توان به بافت های عمیق دست یافت
  • برنامه های دقیق و هدفمند
  • نتایج بهبودی در درمان های کمتر و کوتاه مدت
  • عوارض جانبی غیر تهاجمی شناخته شده ای ندارند
  • جایگزین داروهای جانبی مانند مسکن ها، ضد التهاب ها و…

تعریف درمان ارتوپدی

دکتر فرشید مالکی با گذراندن دوره های تخصصی پزشکی در خارج از کشور و با تسلط به روش های مدرن درمان با انجام خدمات پزشکی در کشورهای ایرلند، انگلیس و ایران به بیماران خدمت رسانی می کنند. پزشک فرانسوی نیکلاس آندری اصطلاح ارتوپدی را در قرن هجدهم به کار برد و این کار را به باغبانی تشبیه کرد که یک درخت کج را برای نگه داشتن به یک دیوار وصل می کند. نماد ارتوپدی، برای این اصطلاح تناسب زیادی دارد زیرا کاری شبیه باغبانی است، این نماد شاخه ای را نشان می دهد که به یک درخت پیوند شده است. این رشته مربوط به سیستم حرکتی بدن می شود. این سیستم از استخوان ها، عضلات، مفصل ها و دیگر بافت های بدن تشکیل شده است. بیماری ای که این سیستم ها را دچار اختلال کند نیاز به درمان توسط پزشکان مختلف از جمله پزشک ارتوپدی است. کار پزشک ارتوپدی فقط جراحی نیست و درمان قسمت های مختلف بدن که دچار نقص حرکتی می شوند در حیطه ی کار این پزشکان است. متخصص درمان استخوان و مفاصل با تشخیص بیماری و استفاده از روش های جراحی و غیر جراحی به تشخیص و درمان بیماری می پردازد. آسیب هایی که ممکن است به بدن وارد شود و به درمان ارتوپدی مربوط می شود شامل، شکستگی، دررفتگی، رگ به رگ شدن، پارگی در قسمت تاندون ها و رباط ها و آسیب هایی که در زمان ورزش کردن به بدن وارد می شود، آرتروز و ساییدگی که به مفصل ها آسیب می رساند، عفونت در اندام های بدن، تومورهایی که در استخوان و بافت های نرم اندام وجود دارد و بیماری هایی که به طور مادرزادی در اندام ها وجود دارد، می شود.

جراحی ارتوپدی اصفهان

استفاده از روش های جراحی زمانی لازم می شود که راه دیگری برای درمان عارضه وجود نداشته باشد. شکستگی زمانی رخ می دهد که دو استخوان از یکدیگر جدا شوند و راهی جز جراحی برای وصل کردن آن ها نباشد. گاهی برای این اتصال از پلاتین استفاده می شود که برای شکستگی های حاد است. استفاده از مفصل مصنوعی زمانی رخ می دهد که دیگر راهی برای ترمیم استخوان نباشد و باید مفصل بدن خارج شده و با مفصل نو معاوضه شود. ایجاد سوراخ روی پوست و مشاهده درون مفاصل از طریق لوله هایی که به درون فرستاده می شوند روش آرتروسکوپی مفاصل است. زمانی که شکل استخوان ها تغییر پیدا می کند می شود آن ها را اصلاح کرد و به شکل اولیه درآورد به این روش استئوتومی می گویند. برای جوش خوردن استخوان و پر کردن جاهای خالی در آن نیاز به پیوند استخوان هست که توسط جراح ارتوپدی انجام می شود. ترمیم عصب های صدمه دیده و ترمیم و جا به جایی تاندول ها نیز روش هایی برای درمان استخوان است.

نقش دستگاه فوکوس شاک ویو در درمان ارتوپدی

دستگاه فوکوس شاک ویو برای درمان با ایجاد امواج به عمق بدن نفوذ می کند. در زمانی که دردهای مختلفی در بدن رخ می دهد می توان از این دستگاه استفاده کرد. دردهایی مانند، زانو درد مزمن، آسیب های ران، شانه، درد کمر، پا و التهاب مفاصل، زخم دیابت، تسریع در جوش خوردن استخوان، خار پاشنه و دیگر مشکلات در بدن که باعث ایجاد درد و اختلال در انجام امور روزمره می شود با تشخیص ارتوپد قابل درمان است. امواج به عمق بدن نفوذ می کند و با ایجاد فشار به رفع مشکلات مزمن در مفاصل کمک می کند. این امواج فاکتورهایی را در بدن فعال می کند که ارتباط مستقیم با کاهش درد دارند. این درمان در مدت زمان سه هفته توصیه می شود و انجام آن یکبار در هفته است.

متخصص ارتوپد و درد

تسکین درد ارتوپدی