سلولیت و چاقی موضعی

ﭼﺎﻗﯽ و اﺿﺎﻓﻪ وزن اﻣﺮوزه ﯾﮑﯽ از ﻣﺴﺎﺋﻠﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻣﻤﮑﻦ اﺳﺖ ﺧﯿﻠﯽ ﻫﺎ را درﮔﯿﺮ ﮐﺮده ﺑﺎﺷﺪ. ﻻﻏﺮي و داﺷﺘﻦ اﻧﺪاﻣﯽ ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ از ﻃﺮﯾﻖ روﺷﯽ اﯾﻤﻦ و ﮐﻢ ﺧﻄﺮ ﻫﻢ ﯾﮑﯽ از دﻏﺪﻏﻪ ﻫﺎی ﻫﺮﻓﺮدی ﻣﯿﺘﻮاﻧﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺧﻮﺷﺒﺨﺘﺎﻧﻪ ﺑﺎ دﺳﺘﮕﺎه ﻓﻮﮐﻮس ﺷﺎك وﯾﻮاﯾﻦ اﻣﺮ ﻣﻤﮑﻦ ﻣﯿﺸﻮد. از اﻧﺪام ﻫﺎﯾﯽ ﮐﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ در ﻣﻌﺮض ﺳﻠﻮﻟﯿﺖ و ﭼﺎﻗﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﺎزوﻫﺎ، ﺷﮑﻢ وﭘﻬﻠﻮﻫﺎ، ران ﻫﺎ ، ﺑﺎﺳﻦ وﺣﺘﯽ ﺳﺎق ﭘﺎ را ﻣﯿﺘﻮان ﻧﺎم ﺑﺮد. ﻋﻼوه ﺑﺮ ﻻﻏﺮي ﻣﻮﺿﻌﯽ در ﻧﻮاﺣﯽ ذﮐﺮﺷﺪه ﻓﺮم دﻫﯽ و ﺳﻔﺖ ﮐﺮدن آن اﻧﺪام ﻫﺎ ﻫﻢ ﺗﻮﺳﻂ دﺳﺘﮕﺎه اﻣﮑﺎن ﭘﺬﯾﺮ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

سلولیت و چاقی موضعی نوعی مشکل در اندام است که اصولاً بسیاری از زنان فارغ از سن آنها، با آن درگیر می باشند. این مشکل در اندام به علت کند شدن سیستم گردش خون همراه با استاز لنفاوی مشخص می شود. کند شدن سیستم گردش خونی باعث کند شدن کلیه فعالیت های سلولی، به ویژه فعالیت سلول های چربی (که به هایپرتروفیک تبدیل می شوند) میشود.

سلولیت و چاقی موضعی

مطالعات بالینی متعدد نشان می دهد که امواج الکترومغناطیسی در فوکوس شاک ویو تراپی که برای معالجه و کاهش سلولیت و چربی موضعی به کار می رود دقیق بر روی این سلولیت ها و چربی های موضعی عمل می کند. روند عملکرد فوکوس شاک ویو بر روی متابولیسم های بیولوژیکی اثر ایجاد می کند که باعث بهبود گردش خون و لنفاوی ، اکسیژن رسانی بهتر به بافت ها ، فعال کردن فرآیند های متابولیکی مسئول تشویق و متابولیسم سلولی و همچنین تحریک، تشویق و افزایش لیپاز (مکانیسم لاغری طبیعی) می شود.

این درمان را می توان در تمام مناطقی از بدن که چربی انبوه و سلولیت در آن وجود دارد انجام داد. حتی سخت ترین نواحی مانند بازوها ، زانوها و پهلو ها قابل درمان هستند.  این روش درمانی قابل تنظیم است و برای هر کسی که نیاز به کاهش چربی بیش از حد یا بهبود شکل ظاهری خود و یا درمان نقص ناشی از تجمع چربی ، بدون در نظر گرفتن سن و جنس ، داشته باشد ، برای وی تجویز می شود.

سلولیت و چاقی موضعی اصفهان

دکتر فرشید مالکی با تحصیل در انگلستان و ایرلند و اخذ مدارج بالای پزشکی برای خدمت به هموطنان عزیز اقدام به تاسیس کلینیک درمانی و زیبایی در خیابان شمس آبادی اصفهان نموده اند و با روش ها و دستگاه های مدرن به درمان بیماران می پردازند. بروز سلولیت به علت چاقی موضعی در خانم ها است. شایع بودن سلولیت در خانم ها به دلیل چاقی موضعی و ساختار فیزیولوژیکی بدن بسیار شایع تر از آقایان است. در افراد لاغر نیز به دلیل عوامل ژنتیکی سلولیت دیده می شود. گاهی به دلیل عدم تحرک کافی و مصرف غذاهای نامناسب از جمله فست فود ها این انباشت چربی اتفاق می افتد.  وجود سلولیت در ران، باسن، پهلو و بازو شایع تر است. انباشت چربی بیشتر در زمان بلوغ رخ می دهد. با افزایش ترشح هورمون استروژن، لیپولیز مهار می شود و این فرایند باعث زخیره ی چربی می شود که گاهی تا 300 برابر حجم سلول اتفاق می افتد و تمام فضای سلول چربی را اشباع می کند. با بزرگ شدن رگ های خونی روند حرکت خون در آن ها مختل می شود و باعث کند شدن گردش خون در یک ناحیه می شود. گاهی وجود آب بیش از حد نیاز در بافت های چربی باعث انباشت چربی می شود. کاهش پیدا کردن جریان خون در سلول ها باعث تجمع مواد حاصل از متابولیسم در بافت و در نتیجه ایجاد توکسین و سم می شود. این مواد سمی در سلول باقی می مانند و باعث غلظت در فضای سلولی می شوند. این روند به تجمع آب در این فضا منجر می شود. آب از محلی که تراکم کمتر دارد به محلی منتقل می شود که بیشترین تراکم را داشته باشد. سه لایه ی چربی در بدن وجود دارد و لایه ای که به سطح نزدیک تر است سلولیت را انباشته می کند. فرو رفتگی پوست در سن بالا به دلیل نازک شدن پوست بیشتر اتفاق می افتد. فشار وارد کردن سلول های چربی به بافت پیوندی باعث ایجاد فضای کمتری برای تخلیه، چربی و سموم بدن می شود. چربی های موجود در این قسمت با رژیم و ورزش از بین نمی رود.

دلایل ایجاد سلولیت

ایجاد مشکل سلولیت که باعث فرو رفتگی در پوست می شود ربطی به چاقی و لاغری افراد ندارد. در صورتی که فرد بتواند وزن خود را کاهش دهد سلولیت ها نیز کاهش پیدا می کنند. برآمدگی و گودی در افرادی نمایان تر است که پوستی روشن دارند. مصرف فیبر بالا و مصرف آب کافی در کم شدن گودی ها تاثیر می گذارد. در ایجاد سلولیت سه هورمون، تیروئید، انسولین، نورآدرنالین و پرولاکین موثر است. برای خانم ها ایجاد ترک ها و مشکلات پوستی که باعث ایجاد ظاهری نامناسب در پوست می شود در زمان های مختلفی چون بارداری، بلوغ، یائسگی و انجام رژیم های سخت رخ می دهد. عدم تحرک یکی دیگر از دلایل بروز این ناهنجاری در پوست بدن است. سیگار باعث انقباض در عروق می شود و افرادی که مدام سیگار مصرف می کنند با مشکلات عدیده پوستی از جمله ایجاد سلولیت مواجه می شوند. انقباض عروق باعث مسدود شدن رگ های خونی می شود با مختل شدن فرایند خون رسانی پوست دچار پیری و افتادگی می شود. در لگن ها و ران ها پوست نازکی بیشتری دارد و با نداشتن تحرک کافی اولین منطقه ای که دچار ناهنجاری پوستی می شود این قسمت ها است. ایجاد سلولیت در مردان گرچه اتفاق شایعی نیست ولی آن ها کاملا مصون از این اتفاق نیستند. با افزایش سن مردان و دلایلی چون عدم تعادل هورمونی مردان نیز دچار مشکلات پوستی می شوند. درمان سلولیت در هر حال جنبه ی زیبایی دارد و جزء درمان های سخت پزشکی به حساب نمی آید. مشکل سلولیت فقط به دلیل ظاهر نامناسب در پوست باعث آزار افراد نمی شود بلکه در نشستن های طولانی ممکن است سلولیت ایجاد درد نیز بکند.

انواع سلولیت اصفهان

برای یافتن راهی مناسب در درمان سلولیت بهتر است انواع آن را بشناسیم و بعد نسبت به درمان اقدام کنیم. یکی از انواع آن سلولیت نرم است که به آن پوست شل هم می گویند. افتادگی پوست در محل تجمع چربی و بازو يا شکم، پاها و ران دیده می شود. در هنگام خواب شل بودن پوست بیشتر مشخص می شود. هر چند ممکن است پوست را موج دار کند ولی دردناک نیست. به سلولیت فشرده و سفت پوست پرتغال می گویند. این سلولیت در افراد با اندام مختلف نمایان می شود و فشار دادن آن باعث ایجاد درد در همان ناحیه می شود. فرو رفتگی در ران و باسن در اثر عوامل مختلف باعث به وجود آمدن این عارضه می شود. دلیل به وجود آمدن سلولیت ادماتیک گردش خون ضعیف است که نسبت به انواع دیگر درمان سخت تری دارد. با احتباس مایعات این مشکلات پوستی تشدید می شود. با توجه به میزان شدت و ضعف مشکلات پوستی این سلولیت ها درجه بندی می شوند و برای هر کدام نوع خاصی در نظر گرفته می شود.

مرکز درمان سلولیت در اصفهان

برای پیشگیری از ایجاد سلولیت بهتر است یک برنامه ریزی طولانی مدت از زمان بلوغ تا پیری انجام شود. تغذیه، ورزش و عدم اعتیاد به مواد مضر باعث به صفر رسیدن این گونه مشکلات پوستی می شود. ولی به دلایل ژنتیکی و افزایش سن دچار شدن به سلولیت ها اجتناب ناپذیر است. این مشکل پوستی علاوه بر ظاهر نامناسبی که دارد در بعضی از افراد با درد نیز همراه است. به همین دلایل بهتر است پیش از حاد شدن مشکل برای درمان آن اقدام شود. بهتر است پیش از درمان با انواع روش ها و فواید هر کدام از آن ها آشنا بود. دستگاه فوکوس شاپ ویو تراپی برای درمان سلولیت و چربی های موضعی بسیار موثر است. کاهش سلولیت و چربی های موضعی علاوه بر رفع مشکلات سلولیت باعث زیبایی ظاهری نیز می شود. این دستگاه باعث بهبود گردش خون و اکسیژن رسانی به بافت ها می شود. در نواحی مانند بازوها، پهلو و زانوها که درمان سخت تر انجام می شود استفاده از دستگاه فوکوس شاپ ویو تراپی توصیه می شود. کاهش چربی، درمان تجمع بیش از حد چربی و بهبود شکل ظاهری از فواید استفاده از این روش درمانی است.