افزایش طول قد

افزایش طول قد

افزایش طول قد (افزایش طول اندام)

در این روش، طول استخوان اندام ها همچون بازوها و یا پاها به صورت تدریجی و به آرامی افزایش پیدا می کند. در این روند در حین افزایش طول استخوان ها، بافت نرم مانند پوست، اعصاب، ماهیچه ها و غیره افزایش طول پیدا خواهند کرد. این روند یک متد گام به گام و آهسته می باشد. از این متد در بلند کردن استخوان بازو، استخوان ران، استخوان ساق پا و استخوان انگشتان پا استفاده می شود.

روند جراحی افزایش طول قد عبارت است از:

در ابتدا پزشک با متد جراحی استئوتومی، استخوان اندام مورد نظر را برش می دهد تا استخوان به دو قسمت تقسیم شود. همچنین در حین برش استخوان ها، متد هایی جهت افزایش طول بافت نرم انجام می دهد. به طور مثال در افزایش طول استخوان ساق پا همزمان طول تاندون آشیل پا هم انجام می گیرد تا بیمار بعد از بهبودی در روند راه رفتن با مشکلی مواجه نباشد. جهت افزایش طول اندام پزشک متخصص ارتوپدی می تواند از دو نوع مدل دستگاه ارتوپدی استفاده کند : ‌

  1. دستگاه ارتوپدی افزایش طول اندام که در استخوان مورد استفاده قرار می گیرد و به دستگاه داخلی معروف می باشد.
  2. مدل دیگر دستگاه ارتوپدی که خارج از بدن قرار می گیرد که به دستگاه خارجی مشهور هستند مانند دستگاه Illizarov

پس از برش استخوانی و نسب هر کدام از مدل دستگاه ها بر روی اندام مورد نظر، استخوان برای مدت زمانی در استراحت قرار می گیرد که اصطلاحاً به این دوران، دوره تأخیر یا استراحت گفته می شود. بعد از سپری شدن این دوران، به بیمار آموزش داده می شود که دستگاه نصب شده روی اندام را به گونه ای تنظیم کند تا دو قسمت استخوان برش داده شده از هم جدا شود. در حین جداسازی دو قسمت استخوان از هم، فاصله ما بین دو استخوان با استخوان جدید پر می شود. این روند باعث افزایش طول کلی استخوان می شود.

در طول این مدت، بیمار‌ یا یکی از افراد خانواده دستگاه نصب شده روی عضو مورد نظر را روزانه تنظیم می کند. به این صورت دو قسمت استخوان که طی جراحی اولیه از هم جدا شده اند به آرامی از هم فاصله می‌گیرند. این فاصله گذاری که به آرامی صورت می گیرد باعث می شود که بدن به صورت طبیعی در فضای خالی ایجاد شده، استخوان جدید، و همچنین ماهیچه، عروق خونی و غیره ایجاد شود.

در این روش حدوداً ما بین 2 سانتی متر تا 8 سانتی متر می توانیم افزایش طول ایجاد کنیم. البته لازم به ذکر است که میزان افزایش طول بستگی به ناحیه تحت افزایش طول دارد.

افزایش طول قد

مرحله ای که در بالا توضیح داده شد اصطلاحاً به مرحله حواس پرتی معروف می باشد. در این دوران، هر ماه بیمار باید چند مرتبه به پزشک خود مراجعه کند و همچنین باید‌ در هفته چندین مرتبه دوره های فیزیوتراپی را طی کند. در طی این دوران استخوان ایجاد شده محکم تر می شود و به صورت تقریبی با استفاده از این متد، 5 سانتی متر افزایش طول در مدت 2 ماه خواهیم داشت. اما باید به این نکته اشاره کرد که برای افزایش طول 5 سانتی متر حدوداً دستگاه باید به مدت 5 تا 6 ماه در ناحیه مورد نظر جهت افزایش طول نگه داشته شود. در دوره افزایش طول، رژیم غذایی سالم و استفاده از مواد غذایی با پروتئین بالا، دوری از مصرف هرگونه نیکوتین و استفاده از مکمل های ویتامین و مواد معدنی الزامی می باشد. همچنین جهت تسریع در روند بهبودی و ایجاد استخوان جدید، پزشک متخصص ممکن هست دوره های فوکوس شاک ویو تراپی را به بیمار توصیه کند.

بعد از پایان این دوره و مستحکم شدن کامل استخوان ایجاد شده، دستگاه ارتوپدی طی یک جراحی کوچک از روی ناحیه برداشته می شود. البته بیمار همچنان تحت نظر پزشک روند درمانی خود را ادامه می دهد و بسته به تشخیص پزشک متخصص ممکن است مدت زمانی ناحیه تحت افزایش طول در گچ و یا بریس قرار گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *