درمان میخچه پا

درمان میخچه پا

میخچه و پینه ، همان نواحی سخت و ضخیم پوست است که در اثر اصطکاک مکرر ، مالش یا تحریک و فشار بر روی پوست ایجاد می شود.میخچه پا به طور معمول در نواحی استخوانی یا برجسته پا ایجاد می شود.اگرچه این نواحی سخت شده پوست ، می توانند در هر نقطه از بدن شما ایجاد شوند ، اما معمولاً آنها را روی پاها ، دست ها یا انگشتان خود مشاهده خواهید کرد.میخچه کاملاً رایج است و مردان ، زنان ، پیر و جوان را تحت تأثیر قرار می دهد.

آیا میخچه و پینه دردناک است؟

میخچه و پینه ممکن است دردناک باشد یا نباشد.بعضی از میخچه ها و پینه ها ممکن است در ابتدای امر دردناک نباشند ، اما با گذشت زمان و ضخیم شدن ، درد ایجاد می شود.بعضی اوقات ترک ها (به نام شکاف) در یک پینه ایجاد می شوند که شکاف می تواند دردناک باشد.

 آیا میخچه و پینه دردناک است

میخچه ممکن است آلوده شود.این می تواند باعث ایجاد درد شود.در این صورت ، پوست اطراف میخچه ، زخم و قرمز می شود و شاید چرک از آن بیرون بیاید و همه این موارد ، راه رفتن را دشوار می کند که در این صورت شما به درمان پزشکی یا حتی جراحی نیاز خواهید داشت.پزشک در صورت لزوم می تواند آنتی بیوتیک تجویز کند.

دلایل ایجاد میخچه و پینه

  • افراد مبتلا به دیابت و سایر بیماری هایی که منجر به جریان خون ضعیف می شود ، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به میخچه قرار دارند.
  • پوشیدن کفش هایی که اندازه پای شما نیستند-این شایعترین علت ایجاد میخچه پا است.کفش های خیلی تنگ و یا مناطقی که به پوست شما می مالند ، باعث برش ، اصطکاک و فشار می شوند.
  • ایستادن ، راه رفتن یا دویدن به مدت طولانی.
  • فعالیت های ورزشی یا کار که به پاهای شما فشار وارد می کند-اگر ورزش یا فعالیت هایی انجام دهید که فشار مکرر بر روی پاهای شما وارد شود ، این امر خطر ابتلا به پینه و میخچه را افزایش می دهد.
  • پا برهنه راه رفتن.
  • نپوشیدن جوراب با کفش.
  • راه رفتن با حالت نامناسب-اگر خیلی زیاد روی لبه داخلی یا خارجی پای خود راه بروید.

دلایل ایجاد میخچه و پینه

چگونه می توان از بروز میخچه جلوگیری کرد؟

از آنجا که میخچه در اثر اصطکاک و فشار بیش از حد ایجاد می شود ، بنابراین با پوشیدن کفش راحتی که دقیقا اندازه پا شماست (نه خیلی گشاد و نه خیلی تنگ) ، می توان از بروز آن جلوگیری کرد.

برای جلوگیری از بروز میخچه پا ، پاهای خود را خشک نگه دارید ، بنابراین قبل از پوشیدن کفش ، اطمینان حاصل کنید که پای شما کاملا خشک شده است.انتخاب شکل و مواد کفش مناسب نیز برای اطمینان از توزیع فشار به طور یکنواخت و عرق نکردن پا ، بسیار مهم است.

نحوه درمان میخچه

چندین روش مختلف برای درمان میخچه پا در اصفهان وجود دارد که ممکن است روش شما ، به شدت آن بستگی داشته باشد.برای درمان موفقیت آمیز میخچه ، یکی از مهمترین فاکتورها ، شناسایی علت ایجاد آن است.

روش هایی وجود دارد که می توانید خودتان میخچه را درمان کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که کفشی مناسب پوشیده اید و فشار به طور مساوی در سطح پا تقسیم می شود.این ممکن است بدان معنی باشد که شما باید از پوشیدن کفش های پاشنه بلند اجتناب کنید.
  • کرم های مخصوص آبرسانی به پا ، می توانند به نرم شدن پوست ضخیم شده کمک کنند.
  • محصولات حاوی سالیسیلیک اسید به گونه ای طراحی شده اند که لایه بالایی پوست ضخیم شده را نرم و لطیف می کنند.هنگام استفاده از این محصولات ، مهم است که به دقت از دستورالعمل های محصول پیروی کنید.
  • استفاده از سنگ پا – اگر میخچه برای شما درد ایجاد می کند ، باید برخی از سلولهای مرده را از بین ببرید تا میخچه فشار زیادی به اعصاب شما وارد نکند.بلافاصله بعد از دوش آب گرم ، هنگامی که پوست شما خیس و نرم است ، یک سنگ پا را روی محل بمالید تا سلولهای مرده از بین برود.
  • یکی دیگر از معالجات عالی میخچه ، آلوئه ورا است!این روش درمانی با برگ آلوئه ورا ، بهترین نتیجه را دارد ، اما می توانید از ژل آلوئه ورا 100 درصد خالص نیز استفاده کنید.
  • گرمای حاصل از آب جوشانده به نرم شدن قسمت های خشن پوست کمک می کند.دست ها یا پاها را به مدت 10 تا 15 دقیقه کاملاً در یک کاسه آب گرم فرو ببرید تا میخچه ها نرم شوند.

درمان میخچه پا در اصفهان

محصولات زیادی از داروسازان در دسترس است که استفاده از آنها باعث می شود ، پوست ضخیم و سخت شما ، ترمیم شود.اگرچه این محصولات می توانند به خوبی کار کنند ، اما اگر مبتلا به دیابت یا گردش خون ضعیف هستید ، نباید از آنها استفاده کنید.

پس از درمان در منزل ، اگر متوجه شدید که علائم شما همچنان ادامه دارد ، به دنبال کمک پزشکی باشید.پوست ضخیم شده را می توان توسط یک متخصص غدد پا ، با استفاده از تیغه جراحی تجزیه کرد.برای این منظور با دکتر فرشید مالکی ارتباط برقرار کنید.هرگز خودتان اقدام به بریدن میخچه یا پینه نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *