نکات بعد از جراحی

هر روش جراحی بر روی پا و مچ پا یک زمینه منحصر به فرد دارد و ممکن است شما را ملزم به آماده سازی قبل از انجام عمل و توانبخشی بعد از عمل کند.

از آنجا که جراحی های روی پا و مچ پا متعدد است؛ مهم است که جراح شما اطلاعاتی در مورد جزئیات روش عمل، پیش آگهی، خطرات احتمالی و زمان بهبودی پیش بینی شده ارائه دهد.

در زیر یک دستورالعمل کلی برای آماده سازی برای جراحی برای شما آورده شده است.

بازگشت به کار و دوران استراحت بعد از جراحی بسته به نوع جراحی پا ، باید آمادگی این را داشته باشید که ما بین 3 هفته تا 6 ماه از کار بیکار شوید. مدت زمان استراحت بیمار بعد از جراحی بستگی به دو عامل دارد :

1- نوع جراحی که روی پای بیمار صورت می گیرد. 2- به میزان فعالیت بدنی که بیمار باید در شغل خود داشته باشد.

درد و تورم بعد از جراحی

بسیاری از جراحی های انجام شده بر روی پا و مچ پا منجر به درد و تورم در ناحیه جراحی شده می شود. تورم به دلیل افزایش جریان خون در هنگام بهبودی محل جراحی می باشد که می تواند در صورت بی حرکتی بعد از عمل، تشدید شود. زیرا عضلات پای شما کمتر منقبض می شوند و در نتیجه جریان خون کمتری ایجاد می شود.

مدیریت درد :

متخصصان بیهوشی ممکن است بلوک های عصبی موضعی یا محیطی را برای کنترل درد تجویز کنند، که در کوتاه مدت پس از عمل جراحی موثر خواهد بود. دارو های مسکن و ضد التهاب برای کنترل درد به طور مستقیم بعد از جراحی مفید هستند، که معمولا جراح پا و مچ پای شما دارو های مسکن و ضد التهاب را برای بعد از جراحی توصیه می کند. بالا نگه داشتن پا و کمپرس سرد می تواند به کاهش درد و تورم کمک کند.

اصلاح فعالیت :

معمولا ضروری است که از فعالیت هایی که برای مدت طولانی پای شما به سمت پایین نگه داشته می شود خودداری کنید.

از انجام کار هایی که باید مدت زمان طولانی روی پا بایستید، اجتناب کنید و همچنین از دویدن و فعالیت های سنگین خودداری کنید.