ترک پاشنه پا

ترک پاشنه پا و درمان

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است افراد دچار خشکی پاشنه  و ترک پا شوند. پاهای ما مسئول نگه داشتن بدن ما هستند و بنابراین فشار زیادی را تحمل می کنند. وقتی وزن و فشار به پاشنه های پای ما وارد می شود ، پوست به سمت خارج منبسط می شود. اگر پوست ما خشک باشد ، از کشش و سفتی کمتری برخوردار می شود و در نتیجه بیشتر در معرض شکاف و ترک خوردگی است.

دلایل ترک پاشنه 

شایعترین دلایل خشکی و ترک خوردگی پاشنه پا شامل : شرایط پزشکی مانند چاقی ، دیابت ، اگزما ، کم کاری تیروئید ، سندرم شوگرن ، درماتوز کف پا جوان ، عفونت هایی مانند پای ورزشکار ، عوامل بیومکانیکی مانند صافی کف پا ، خار پاشنه یا ایستادن برای مدت زمان طولانی ، به ویژه در کفپوش های سخت ، استفاده از کفش های باز یا کفش هایی با کفی نامناسب ، و همچنین هوای خشک و سرد می باشد.

درمان ترک پاشنه پا چیست ؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که اگر از ترک پاشنه پا خشکی آن رنج می برند ، تنها باید یک بطری لوسیون بگیرند و از آن استفاده کنند. در حالی که شایع ترین دلیل آن نوعی مرض قارچی انگشتان (Athlete’s Foot) است. اکثر افراد شرایط پزشکی یا عوامل خطر ذکر شده در بالا را ندارند. Athlete’s Foot یک عفونت قارچی پا است که به طور معمول در کف پا و در بین انگشتان ایجاد می شود. Athlete’s Foot معمولاً پوستی خارش دار ، خشک و پوسته پوسته ایجاد می کند. در موارد شدیدتر ، ممکن است التهاب ، ترک و تاول ایجاد شود. ورزشکاران معمولاً از تعریق پا رنج می برند و از امکاناتی که قارچ در آن یافت می شود استفاده می کنند ، بنابر این نام این بیماری  “پای ورزشکار” است.

Athlete’s Foot توسط گروهی از قارچ های کپک مانند  درماتوفیت ایجاد می شود که از پوست و ناخن های مرده تغذیه می کنند. پای ورزشکار (Athlete’s Foot) توسط گروهی از قارچ های کپک مانند درماتوفیت ایجاد می شود و با سایر عفونت های قارچی از جمله کرم حلقوی و خارش جک ارتباط نزدیکی دارد. این موجودات میکروسکوپی در محیط های تاریک ، گرم و مرطوب زندگی می کنند. جوراب های مرطوب و داخل کفش ، محیطی مناسب برای رشد قارچ و عفونت ایجاد می کند.

آیا ترک پاشنه پا به درمان نیاز دارند یا اینکه همیشه بی ضرر هستند؟ آیا ترک پاشنه پا در یک زمان خاص سال بیشتر اتفاق می افتد؟

وقتی اکثر عوامل خطر فوق رد شود ، ترک خوردگی پاشنه پا به احتمال زیاد نتیجه عفونت قارچی است. در صورت عدم درمان ، می تواند به سمت ناخن ها حرکت کرده و باعث ناخن قارچی و تغییر رنگ شود. در مراحل اولیه ، موارد Athlete’s Foot را می توان با پودرهای دارویی بدون نسخه ، کرم ها ، اسپری ها یا لوسیون هایی که به طور خاص برای مبارزه با قارچ پای ورزشکار (Athlete’s Foot) تهیه شده اند ، درمان کرد. در موارد متوسط ​​، ممکن است یک داروی تجویز شده موضعی مورد نیاز باشد. در موارد شدیدتر ، شما میتوانید برای درمان مشکلات پا به دکتر فرشید مالکی مراجعه کرده و پزشک ممکن است داروی خوراکی ضد قارچ تجویز کند.

با توجه به زمان سال ، اکثر افراد در زمستان ترک پاشنه پا دارند ، زیرا آنها کفش های ضخیم تر و چکمه هایی می پوشند که کمتر هوای آنها خارج می شود و ممکن است در معرض رطوبت بیشتری از باران یا برف قرار بگیرند. این عفونت ها در ماه های گرم سال نیز رایج است  زیرا افراد بیشتر به استخرها و سالن های بدنسازی می روند و اغلب با پای برهنه در این مکان ها تردد دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *