عوارض کفش های نامناسب

عوارض انتخاب کفش های نامناسب برای سلامتی

باورش سخت است که در گذشته انسانها بدون توجه به دما و زمین ، فقط با پای برهنه راه می رفتند. کفش های نامناسب می توانند باعث بروز مشکلات کوتاه مدت و طولانی مدت برای سلامتی شوند که قسمت های مختلف بدن ما را تحت تأثیر قرار می دهد ، بنابراین مهم است که در انتخاب کفش هایتان بسیار دقت کنید.به همین دلیل در این مقاله به بیان عوارض کفش های نامناسب می پردازیم. سه وظیفه اصلی کفش محافظت از پا ، راحتی پا هنگام راه رفتن و حفظ تعادل بدن می باشد. کفش مناسب ما را قادر می سازد راه برویم و هنگامی که برای مدت طولانی روی پای خود هستیم راحت باشیم.

 کفش های ضعیف و نامناسب روی سلامت پاهای ما تأثیر منفی دارند. کفش های پاشنه بلند ، کفش هایی با چفت و بست های نامناسب یا فاقد آن به اختلال در راه رفتن ، تعادل و افتادن  می انجامد. در حالی که انقباض پا در داخل کفش می تواند سوزن و سوزنی شدن یا بی حسی موقتی ایجاد کند. اگر کفش نامناسب باشد ، مشکلات کوتاه مدت می تواند به مشکلات طولانی مدت مانند عدم تمایل به انجام فعالیت هایی مانند پیاده روی یا حتی توانایی کار در یک فرد  همراه با پیامدهای ذهنی ، عاطفی و جسمی منجر شود.

عوارض کفش های نامناسب

کفش های نامناسب تقریباً بلافاصله می توانند به پاهایتان آسیب برسانند. برخی از مشکلات رایج عبارتند از:

میخچه پامیخچه مکان تجمع پوست سفت و مرده است که از روی برجستگی استخوانی مانند مفصل ایجاد می شود که اغلب به دلیل فشار طولانی مدت به ناحیه خاص که معمولاً  بر اثر استفاده از کفش های نامناسب ایجاد می شوند و در صورت فشار آمدن به میخچه  می تواند بسیار دردناک باشد. میخچه می تواند سفت یا نرم باشد (و هنگامی که بین انگشتان پا وجود دارد ، مرطوب باشد) و می تواند رگ های خونی و  یا رشته های عصبی داشته باشد. کفش هایی که بیش از حد گشاد هستند باعث می شوند پای شما بلغزد  ، یا باعث شود که فشار زیادی به منطقه خاصی از پا وارد شود و به احتمال زیاد مدعی ایجاد میخچه هستند.

مشکلات ناخن : مشکلات ناخن و قارچ  بسیار شایع است و از عوارض کفش های نامناسب می باشد، به طوری که تخمین زده می شود 16٪ از کل جمعیت جهان از عفونت رنج می برند. پوشیدن کفش و جوراب های نامناسب به اطراف انگشتان پا فشار می آورد و می تواند پوست را به  ناخن فشار دهد. علاوه بر این ، هنگامی که ناخن های پا را به طور نادرست کوتاه کنید , برش کناره های ناخن می تواند انگشت شست را در معرض خطر رشد ناخن پا قرار دهد. علاوه بر این ، عفونت های قارچی ناخن پا باعث تغییر رنگ و شکنندگی ناخن می شوند و همچنین می توانند بر عزت نفس تأثیر بگذارند و (به ندرت) منجر به عوارض بیشتری می شوند که به وسیله آنها عفونت گسترش می یابد.

اجتناب از پوشیدن کفش تنگ و بهداشت مناسب پا و استفاده از کرم ضد قارچ می تواند از عفونت قارچی ناخن پا جلوگیری کند. و این نکته مهم است که این بیماری قبل از انتشار به ناخن های پا باید درمان شود. برای درمان مشکلات ناشی از استفاده از کفش نامناسب میتوانید به متخصص مچ پا اصفهان مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *